سم بانکمن-فرید به دنبال عفو ترامپ است
سم بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX، در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۵ به زندان فدرال "ترمینال آیلند" در لسآنجلس منتقل شد. این زندان با امنیت پایین، پیشتر محل نگهداری چهرههایی مانند چارلز منسن، آل کاپون و رامش «سانی» بالوانی بوده است. این انتقال فصل جدیدی در پرونده قضایی بنکمن فرید رقم میزند.
پیشتر او در زندان فیسی آی ویکتورویل در شهرستان سنبرناردینو نگهداری میشد، جایی با شرایط سخت و فضای سیاسی خاص. یک ماه قبل، او برای انتقال، مدت کوتاهی در مرکز انتقال فدرال اوکلاهاما سیتی بود. این انتقال پس از آن صورت گرفت که بنکمن فرید بدون مجوز در زندان با تاکر کارلسن مصاحبه کرد، گفتوگویی که توجه عمومی دوباره به پرونده جنجالی سقوط FTX را جلب کرد.
در نوامبر ۲۰۲۳، او در رابطه با کلاهبرداریهای متعدد مرتبط با فروپاشی FTX مجرم شناخته شد. در مارس ۲۰۲۴، قاضی لوئیس ای. کاپلان تأکید کرد که او میدانسته کارش خلاف قانون است اما ریسک کرده است، چون فکر میکرد گیر نمیافتد. حکم دادگاه ۲۵ سال زندان و جریمه ۱۱ میلیارد دلاری بود، که این پرونده را به یکی از بزرگترین کلاهبرداریهای رمزارز تاریخ بدل کرد.
پس از سقوط FTX، بنکمن فرید گزارشی در گوگل داک تهیه کرده و ایدههایی برای اصلاح وجهه عمومیاش نوشته است. برخی حقوقدانان معتقدند لحن محافظهکارانهتر او ممکن است تلاشی برای جلب عفو رئیسجمهور ترامپ باشد. گزارشها حاکی است او از زمان روی کار آمدن ترامپ با چهرههای محافظهکار در تماس بوده است تا شاید بخشوده شود. این موضوع پس از آن مطرح شد که ترامپ بر روی راس اولبریخت، بنیانگذار «سیلک رود»، عفو داده است؛ او قرار است در کنفرانس بیتکوین ۲۰۲۵ سخنرانی کند.
در حالی که بنکمن فرید چهره اصلی رسوایی FTX باقی مانده، دیگر مدیران سابق نیز با پیگردهای حقوقی روبهرو شدهاند. گری وانگ، همبنیانگذار FTX، و نیشاد سینگ، مدیر مهندسی سابق، تنها متهمانی بودند که از زندان رفتن معاف شدند؛ آنها به دلیل همکاری با تحقیقات، مدت زمان بازداشت قبلیشان را به عنوان مجازات محسوب کردند. پروندهٔ FTX وارد مرحلهای تازه شده، اما این داستان هنوز پایان نیافته و احتمالاً پیچیدگیهای بیشتری در راه است.
اضافه کردن کامنت جدید